Actualiteiten

Grote voorjaarsschoonmaak van de Piushaven: doe mee!

Het is inmiddels een mooie traditie: de grote schoonmaak van de Piushaven en omgeving in het vroege voorjaar. Elk jaar weer is er een enthousiaste groep vrijwilligers om de klus te klaren. Iedereen is welkom om mee te helpen. Dit jaar is het te doen op zaterdagochtend 16 maart. In het hele land zijn op die dag activiteiten in het kader van NL Doet. Verzamelpunt is het veldje bij BSO Aan de Waterkant op de hoek Betuwestraat-Havendijk. Vanaf die plek zwermen groepjes vrijwilligers uit over oevers en kades om met grijpers en vuilniszakken zwerfvuil op te ruimen. Ook op het water wordt met bootjes drijvend afval verzameld.  Behalve de Piushaven pakken we ook de aangrenzende oevers van het Wilhelminakanaal aan. Het resultaat is elk jaar weer verbazingwekkend: zakken vol blikjes, tasjes, plastic flesjes en andere rommel.
Om mee te doen kun je je hier inschrijven. Doe dat voor 11 maart! Je krijgt dan enkele dagen van tevoren een mail met alle bijzonderheden. Wij zorgen voor koffie, thee, hapjes én werkhandschoenen.

Evenementen in de Piushaven in 2024

Bevrijdingsconcert 5 mei